lördag 17 januari 2015

OMX30 - inför veckan


4 kommentarer:

  1. Hej Roasan..följder din blogg ett bra tag nu och tycker den är fantastisk givande!!..kan du tänka dig och göra en uppdatering av några bolag igen?...kan du tänka dig och göra en analys av ett annats land index ?

    Tack på förhand! / Coach

    SvaraRadera
  2. Hej Coach - kul - visst självklart - följer de flesta aktier och index - men tar lite tid att sammanställa för presentation - så om du har några önskemål - så gör jag det gärna. Tänker köra en allmän aktie genomgång till helgen för OMX30 - och har du några du vill jag ska kika lite mer noga på, så är det bara att säga till - om jag inte har en bra tes om det specifika objektet så kommer jag att säga till - kriteriet är dock att objektet finns i HK. /roasan

    SvaraRadera
  3. Hej igen..de två jag tänkt mig är : vigmed holding..har köpt i bolaget p g a info/tips av bekant som är nära vd:n...sen är det greklands börsindex..måste vara århundradets köpläge..Jag ser framemot din aktiegenomgång till helgen!!..Stort tack på förhand/ Coach

    SvaraRadera
  4. Hej - Vigmed ser inte helt övertygande ut i sin uppgång till lite över 23 - se rut som a-c, men kan tolkas som 1-5 också, den bryte ri alla fall inte mot några regler i det, men mönstret övertygar inte mig - personligen hade jag inväntat i) en vändningsformation och 2) en ev. ingång vid en tänkt 2:a med tight S/L. Grekland ska det nog avgöras för i veckan och ev. den efter. Ha ren pot. intressant formation upp, men lite som Vigmed, måste i så fall vända med högre botten./roasan

    SvaraRadera