lördag 3 oktober 2015

OMX30 inför veckan

3 kommentarer:

  1. Analysvideorna är riktigt bra och du är väldigt konsekvent och tydlig i analys och stabil i och med att du postar varje helg.

    Vet du föresten några bra instrument att använda för att ta en Nasdaq position, tänker mig då via pensionspengarna i första hand.

    Keep up the good work!

    /Falken

    SvaraRadera
  2. Hej Falken,

    Tack för feedbacken - det är gumman som har koll på PPM fonderna, en som hon kan reka med din inriktning är PPM-nummer174086, med inriktning på tillväxt bolag US.
    Lycka till/roasan

    SvaraRadera
  3. Hej Roasan och tack så mycket för din intressanta blogg!

    Jag håller på och försöker lära mig mer om Elliott Wave Theory och har funderat på en sak angående diagram från olika program/tjänster.

    Om jag exempelvis kollar på din senaste video från i lördags när du tittar på S&P 500 i 30-minuters upplösning (8.26 min in i videon) så ser detta diagram olika ut jämfört med om jag kollar på samma diagram via t.ex. investing.com. Diagrammet hos investing.com har stora gap mellan handelsdagarna.

    Om jag kollar på samma diagram i Pro Realtime som jag har via IG.com så ser det diagrammet (CFDs som handlas dygnet runt) mer lika ut diagrammet från filmen men ändå inte helt lika.

    Så min fråga är vilka diagram som är mest lämpliga att använda när man ska försöka göra en EWT analys? Ska man hålla sig till diagram som bara visar marknadens ordinarie öppetider?

    Mvh P

    SvaraRadera