måndag 20 november 2017

OMX30 - inför tisdag

OMX30 kom så ner under fib 50 (1609) med lägsta notering 1608.

I och med det så anser jag att OMX30 nu ligger i lägsta området (1600 - 1609) för en tertiärtrends 4;a för vidare uppgångar över 1682. För att ta bort frågetecknet på en eventuell t4:a behöver OMX30 nu bryta upp över 1637 i en impulsrörelse.

Bryter OMX30 istället ner under 1600 nivån räknar jag med att DAX räkningen har högre sannolikhet. Med en topp för denna gång utifrån primärtrenden.

Lycka till,



2 kommentarer:

  1. Hej ROASAN,
    Tack för din blogg och videor på youtube. Upptäckte dig rätt så nyligen men du har definitivt Fångat mitt intresse. Dock så blir jag lätt "bortkollrad" av alla nummer och bokstäver som de olika vågorna kallas... Men om jag förstår din tolkning av vågorna så pekar de på en uppgång mot 1682, än mer säkert om impuls kommer (>1637) och därefter rekyl på runt 20%. Om det går ner igen nu så är toppen nådd (1682) och rekylen ska komma "nu". Mvh Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej btk - det är riktigt - lägger in min EWT tillämpning som nytt inlägg då många nya hittat till bloggen. /roasan

      Radera