torsdag 26 mars 2020

OMX30 - inför fredag

OMX30 fortsätter att klättra uppåt från botten 1261, nu till 1471 som högst under dagen i vilket jag räknar med är en rekyl upp till Större B.

Tidigare rekyler upp i denna BEAR fas har tagit sig upp till fib38,2 för OMX30 och fib50 för US-index. Mer idealiskt är fib50 även för OMX30.

Rent vågtekniskt är vi nära en fullbordad rörelse för en enkel B-vågs topp a-b-c, så en rekyl topp kan nu komma in när som, men än så länge fortsätter OMX30 att sub indela sig med högre bottnar och toppar.

Lycka till,




4 kommentarer:

  1. Hej Roasan.
    Vill du ta en titt på denna graf och ge mig input?
    Jag känner mig inte trygg med de 5 vågor upp till S1 och rekylen ner når inte ens till 50 % FIB. Blir det inte över 78.86 imorgon så är det väl en B våg och ner till under 59 kr igen?...tack på förhand.

    https://www.tradingview.com/x/JcTvXGNX/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pavlos, så länge 60 nivån håller ser jag Eric som BULLish, rekylen ner från 79 toppen behöver inte vara klar - ser ut som 70 nivån ska åter testas och om möjligt brytas ner för en 1-2, 1-2 rörelse, då måste 50 hålla - bryts dock 80 upp innan är den 3;e vågen påbörjad./roasan

      Radera
    2. 60 måste hålla inte 50/roasan

      Radera
  2. Hej Roasan. Vor det inte bättre med en stöt mot fib 38 runt 1510. Vi har dessutom gap där.

    SvaraRadera