måndag 17 september 2018

OMX30 - inför tisdag


5 kommentarer:

  1. Hej Roasan. Vill du ge en kommentar om Fingerprint?..Jag har att den är på väg upp att täppa igen ditt gap vid 14-16 kr, den vände ner till 9.99 kr och nu vänder den ner till ca 10.20 kr. Är det 1-2:or så den bygger upp för en 3:a??...

    SvaraRadera
  2. Hej Pavlos,
    Följer inte FP, men vid en snabb koll för ett eventuellt BULL scenario kan den ha gjort en botten på 5,87 och en första femvågors rörelse till 13, därefter ett första ben ner till 9,99, liten rekyl upp. Om 9,99 är a-botten hade jag kikat in eventuella vändningsformationer runt 8,50/8,60 (fib 61,8 och c= a) till 9,50 (fib50). Bryts 8,40 ner hade jag passat mig (tidigare våg4) - den kan såklart som alla andra gå till 0 - så viktigt se vändningsformation.
    /roasan

    SvaraRadera
  3. Så vågen ner är inte klar menar du...ner till ca8.50-9.50 innan ev vändning upp...om jag fattat rätt

    SvaraRadera
  4. yes - ovanligt med en rak rekyl, mer vanligt med a-b-c och till och med en dubbel eller trippel a-b-c - dessutom om det är en våg 2 bör ner till fib 61,8 och min fib50...../roasan

    SvaraRadera