måndag 19 november 2018

OMX30 - inför tisdag


6 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan inte våg 4 vara en impuls istället? Den innehåller ju 5 tydliga vågor och våg 3 är inte den kortaste.

    https://invst.ly/99g2i

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det rätt bild? En våg 4 kan ju inte vara en impuls, antingen en 3-3-5 eller 5-3-5/roasan

      Radera
    2. Det jag menade var att eftersom våg 4 i din bild hade en sån tydlig impuls (enligt mig) kanske det inte var en våg 4. Min fråga handlade egentligen om huruvida du höll med om att detta skulle kunna vara en impuls och inte en korrigering.

      Jag har även noterat att våg 4 kan vara en korrigering samt att den stöds av den tydliga impulsen en nivå upp.

      Sen vill jag bara tacka för att du svarar och hjälper till - jag är enormt tacksam för det.

      Radera
    3. Du måste nog ange vilken våg du far efter med tid och nivå, så jag hänger med - jag har en triangel tolkning från 1720 - våg 4 med en avslutande e-våg är still far away./roasan

      Radera
  2. Hej! Hur stor sannolikhet är det att vi har en våg upp till över 1552?

    Hur stor sannolikhet är det att vi befinner oss i stora C ner??

    SvaraRadera
  3. Det "normala" är en våg till upp över 1552 - men tiden och den inledande delan av C-vågen talar mer för en lite rappare avslutning av c-vågen mer direkt ner. NAsdaq visar på detta alternativ i det korta. Låt oss se om S&P500 följer eller kontrar, nu ikväll och ev. imorgon. /roasan

    SvaraRadera