lördag 3 november 2018

OMX30 inför veckan

8 kommentarer:

  1. Tack för fina analyser roasan. Det idealiska nu skulle vara att rekylen tar oss upp mellan fib 50 och fib 61 vid ca 1590..bra motståndsområde där. Skulle skapa en fin HS med mål vid de nivåer du efterlyser vid 1320
    se chart: https://invst.ly/92yd8

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Skulle vart skoj om du kunde tänka dig göra en analys på Bitcoin?
    MVH.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En något lägre botten för ny uppgångsfas ? /roasan

      Radera
  3. Stort tack för att du delar med dig av dina analyser! Får man fråga vilken produkt du handlar OMXS30 i och varför just det instrumentet?

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. BEAR och BULL SHB, bra omsättning, andra har säkert bätte koll/roasan

      Radera
  4. Hej!
    Jag skulle gärna vilja kontakta dig privat men då jag inte finner någon annan kanal än denna blir jag tvungen att använda detta kommentarsfält. Jag har ganska nyligen börjat med Elliott Waves och skulle vara djupt tacksam för lite feedback på en ritning. Det är specifikt två frågor:
    1) I den stora 5e vågen har jag identifierat en ending diagonal (röda streck) med en throw-over som avslutar vågen. Är detta en korrekt slutsats?
    2) I A-B-C korrigeringen har jag identifierat 5 vågor för A-vågen. Dock når slutet för våg 2 över början av våg 1, vilket bryter mot reglerna för motive-vågor. Finns det undantagsfall eller är denna analys korrekt ändå?

    Översiktsbild av hela cykeln:
    https://tvc-invdn-com.akamaized.net/data/tvc_91f75b45b57e64a9d073f542cac94d21.png

    Detaljerad bild av det som frågorna rör:
    https://tvc-invdn-com.akamaized.net/data/tvc_b41abb2f8befd33dd901915d2358bdc0.png

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus,
      1) har svårt att se den som en ED, jag hade satt den som en triangel med en 3:a i 3:an och en 4:a på 275 innan en 5:e och avslutande våg sätter toppen och drar över tidigare 3:a:
      2) nej inte enligt mig - bryter 2:an sin 1:a är det inte riktigt. denna våg räknar jag som sub indelad a-b-c till nu en ev. primär våg a och ett primärvågs b - c inledd med mål runt 170 området (fib50).

      Tror roasan12@hotmail.se ska funka eller får du studs?
      Svarar på de jag hinner.

      /roasan

      Radera
  5. Hej igen och tack för ditt svar ovan.
    En fråga som jag har försökt att hitta svaret på i din analys av omxs30 är hur du kan sätta en C-3 vid 2015 då C-4 har rört sig under C-1. Enligt vad jag har kunnat utröna får inte C-4 vågen överlappa C-1 i en impuls, med undantag för diagonala impulser. Utifrån detta borde väl hela vågen vi är inne i nu, sedan 2008, vara C-3? Hur tänker du här?

    SvaraRadera