lördag 11 maj 2019

OMX30 inför veckan

3 kommentarer:

  1. Hej Roasan,

    Jag har kommenterat här tidigare, vet inte om du ser skillnad på de olika "unknown" kommentarerna jag kanske skulle registrera en signatur. Intressant video som vanligt, jag undrar om du kan rekommendera någon EWT bok som du tycker gett dig mycket kunskap om EWT, vet att du började med att lära om grunderna i EWT i ett gammalt inlägg, vet inte om du har tid att fortsätta med din EWT-skola.
    Jag har en fråga, b-vågen i en rekyl kan ibland bli högre än tex 1-vågen det visste jag inte innan jag såg dina videos ett exempel från dagens video är Nikkei där B-vågen är högre än C-1, detta hade förvirrat mig otroligt som EWT-nybörjare, vet att rekylerna i bearmarket är kraftigare. Var finns informationen att en B-vågsrekyl kan bli högre än en tidigare 1-våg tex.? Tacksam för svar och tar gärna emot ett bra boktips om EWT.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har du tre kompletta guider med relationer:
      https://www.elitecurrensea.com/forex-and-cfd-blog/education/elliott-wave-patterns-fibonacci-relationships-core-reference-guide/

      https://elliottwave-forecast.com/elliott-wave-theory/

      http://www.wavemagician.com/rules.htm

      Sen måste man komma ihåg att låter man 15 EW-analytiker göra en analys av samma graf så kommer det bli 15 olika räkningar. EW bör således tas med en stor nypa salt. Pga. av att reglerna är så flexibla kan man räkna hur som helst. Men jag rekommenderar ändå att man lär sig EW då vissa av dess grundkomponenter är ofta förekommande mönster i graferna, då tänker jag framförallt på stigande och fallande kilar, A-B-C korrigeringar samt att kunna identifiera en våg 1 och ta position i våg 2.

      Radera
    2. Elliott Wave Principle: av Prechter och Frost/roasan

      Radera