onsdag 5 juni 2019

OMX30 - inför fredag


3 kommentarer:

  1. Hallå Roasan!

    Har en liten undran. Ibland när man använder candlesticks kan det vara svårt att räkna vågorna i det korta perspektivet, exempelvis från 1494 botten. Så för att göra det enklare för mig har jag enligt bilden använt mig av Close istället för candlesticks och kan från 1494 se 13 vågor upp vilket är bullish.

    Bild från 1494: https://screenshot.net/7gon0cm

    Är detta något du använder eller ser du min bild som icke sannolik att använda på det sättet?

    Mvh
    Timmie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Timmie, ja ser BULLish ut från 1494, bra start i vart fall. Ja när jag tycker candlesticks blir otydliga använder jag ofta mig av close, i vart fall i det korta ;-) - man får ofta bort lite "surr" som kan förvilla /roasan

      Radera