måndag 1 juli 2019

OMX30 - inför tisdag


3 kommentarer:

  1. Hej Roasan. Jag behöver din vägledning gällande SSAB B. Från botten 24 kr hade vi en uppgång och därefter en högre botten på 25.35. En högre botten är väl en bekräftelse att vi ska vidare uppåt? Är det en ny högre botten på ca 27.50 vi gör nu?...Omx ska vidare upp och SXIndustrials ska också vidare uppåt. Enligt mig så bör vi vända här och stiga fram till rapporten. Skulle uppskatta din input. Tackar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pavlos, tycker inte att rörelsen sedan dec botten till april toppen är övertygande impulsiv, därmed mer inne på en lägre botten jämfört med dec. Om det är riktigt så har SSAB gjort en primärvågs b på 33,14 i april och ett sekundörtrends a på 25 i början på Juni - möjligt b på 30 - fortsatt om det är riktigt så bör SSAB nu bottna ur under 25 och troligen under 24 innan den kan vända upp. Stock S på dygn 31 och bör bottna under 20, på vecka kan den göra en dipp ner till under 20 = den ska ner under 24-25 nivån.
      Med det är jag lite skeptisk till att ny BULL trend har skapats riktigt än.

      För det omvända med att BULL startat behöver 33 brytas upp, för en mer säker vändnings formation.
      Så hade avvaktat lite för att se hur den rör sig mot rapporten, lägre botten innan = idealiskt att kika på vändning./roasan

      Radera
  2. Är tyvärr?? redan inne på 28.49 :)))

    Har försökt få klarhet på räkningen själv men känt mig osäker.

    Tack för din input, klargjorde allt för mig!!

    SvaraRadera