lördag 6 juli 2019

OMX30 inför veckan

9 kommentarer:

  1. Hej Roasan,
    Jag har bara följt din blogg i ett par veckor men har ändå en fråga.
    Du säger att det är helt legalt att forsätta den räkning du har så länge som minut 1'an inte bryts.
    Hur skall man räkna där då? För jag får minut 1 an som högst till 1621,72 och 4 an som lägst till 1620,17.
    Det skulle kunna innebära att den redan är bruten!? och därmed är det en sekundär trends 2'a vi söker runt 1500 nu närmast.
    Eller hur funkar det? vad finns det för regler enligt teorin?

    Åter igen stort tack för att du delar med dig av dina tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - minut 1 har jag på 1611 - 1620 toppen ser jag som micro 1 i minut 3:an som toppade ur på 1657 och minut 4 so far ner till 1620, så inget överlapp utifrån minumt trenden (än). /roasan

      Radera
    2. Ursäkta om jag är lite trög men jag måste fråga... Så vad du säger är att det är öppningen på minut 1an som 4an inte får överlappa? Inte stängningen?

      Radera
    3. Näe 1:ans högsta, som jag har till 1611/roasan

      Radera
  2. Hej Roasan!

    Att du delar din syn och expertis kring EWT är mycket uppskattat.
    Utan att veta om det har du blivit en mentor i min egna trading. Tack!

    En fråga angående minut trenden(2.35min in).
    Jag har läst att våg 4 ej får överlappa våg 1. Du ifrågasätter det i klippet men godkänner det om det fortsätter uppåt.

    Hur bedömmer du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - minut 1 på 1611 och minut 4 ner till 1620 so far/roasan

      Radera
  3. Hej, hur ser du på finans framöver? Tänker framför allt på Swedbank. mvh

    SvaraRadera
  4. Ser mycket intressant ut - Finans subindex i BULL högst troligen.
    SHB och Nordea gjort lägre bottnar, SEB i BULL, endast Swebank som inte gjort lägre botten än. /roasan

    SvaraRadera