lördag 1 september 2012

$ och råvaror inför veckan

USD/SEK - BEAR:

USD/SEK är i en fallande trend och kan nu har genomfört den första sekundär trends vågen ned. Därmed kan $ förväntas göra en rekyl till 2 för att senare fortsätta nedgången. MA50 skar också igenom MA200 under veckan.



BRENT -BEAR:

Var uppe och toppade på 117, vände ner och kände på MA200 ovanifrån. Räknar med att toppen på 117 är en b-vågs topp i rekylen sedan 127 och därmed räknar jag med vidare nedgång, utan att känna någon större övertygelse.



Koppar - BEAR:

Fortsätter sitt zigzag från förra veckan.



GULD och SILVER - Chicken:

Fortsatt svårt för mig att avgöra om rörelsen sedan botten är en uppbyggnad (bottenformation) för ytterligare ett större ben upp över tidigare toppar (i - ii - i - ii) eller en rekyl upp för vidare nedgång a - b - c (i-v). Vill se nästa rörelse för att det ska klarna, så för mig fortsatt 50/50 läge och därmed avvaktande, chicken.





Sammanfattning:
Inga större rörelser efter FED's förväntade snack om att verkställa QE3, eller andra liknade aktiviteter, utan att faktiskt genomföra några av dom. Nu går bollen över till ECB, där det troligtvis finns en faktiskt förväntan om att genomföra någon form av lättnader.

Trenden med fallande dollar torde med tidigare korrelationer ge högre råvaru priser, men med signalerna från Kina ser det mest avvaktande ut. Därmed fortsätter jag min avvaktande inställning tills dess att marknaden ger mig tydligare signaler.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar