fredag 14 augusti 2015

OMX30 - dagens vågtolkning


4 kommentarer:

  1. Tackar. Den där röda lådan har hängt där några dagar nu, men vi ska banne mig in i den!

    Kan man tolka konsolideringen de senaste två dagarna som en ytterligare indikation på att din mindre trea (grön) inte är sekundärvågstvåa (röd)? Jag menar, ifall sekundärtvåan var inne så kan man tycka att vi skulle haft mer övertygande rörelse uppåt direkt efteråt istället för denna osäkerhet, håller du med om det?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för en mycket intressant och lärorik blogg. Jag tycker att det är kul att att fler och fler skriver kommentarer vilket gör bloggen ännu intressantare.
    Jag har en fundering som jag inte har hört dig nämna hittills är om risken eller möjligheten finns att stora våg III kan vara inne? Läste att Caldaro hade det som ett alternativ för USA indexen.
    Mvh/Henrik

    SvaraRadera
  3. Nämde stor 3 under helgens genomgång, med tillämpning på NAsdaq, då Nasdaq nu är uppe i 1,618 av större 1, den mest vanliga relationen, mellan 1 och 3, efter den 2,618 etc...
    För mig är det en bra bit till att plocka in större 3 som ett alternativ med hög sannolikhet, För OMX30, - rörelsemänstret nu närmar sig en botten (s2 för OMX30) - fear index är på 10 - stoch S under 20 på dygn - 60 dagars cykeln går in idag osv. osv.
    Men bryts 1507 är i det första hand en P3-P4 som kan komma in, (nämde det också för DOW ;-) ) rörelsen för DOW och DAX kan mycket väl sätta en P3 -P4, då de har liten marginal till sitt stöd. För OMX30 ändrar jag inget då allt pekar på att den ska in i "zonen för vändning" - men men allt kan såklart hända. /roasan

    SvaraRadera