onsdag 27 september 2017

OMX30 - inför torsdag

OMX30 upp och över minut 5 målet om 1620 till 1624.

Räknar med att tertiärtrends 1;an är inne för en rekyl till t2.

Skulle OMX30 fortsätta upp i sin impulsvåg, utan större rekyler, så räknar jag med en lite snabbare väg till målet runt 1720 för en primärvågs topp 1:a och först därefter en lite större rekyl.

Båda alternativen har samma slutmål, men med lite olika tempo
Alt - 1 med OMX30 räkning och alt. 2 med OMXS_PI räkningen, där det är en 1-2, 1-2 sub-indelning.

Lycka till,



2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du/jag har får rätt att toppen för ett litet tag
    sätts nu. Skall billigt erkänna att mitt tålamod tog slut och jag är blankad vid 1604 samt 1619 i min värld borde ca. 1620 ge motstånd men hos IG har OMX varit upp över 1632. Den som lever får se men tycker marknaden mår bra av en liten rekyl framöver inför ett ev. nytt ATH. Mvh Curre

    SvaraRadera
  2. Hårt att gå mot huvudtrenden - om tolkningen är riktig så tenderar en "avslutande våg" att dra på i högt tempo./Roasan

    SvaraRadera