lördag 2 november 2019

OMX30 inför veckan

10 kommentarer:

  1. Hej Roasan! Tack för dina fantastiska analyser. Helgens bästa stund:-)! Jag är verkligen en amatör i detta och vill gärna höra din syn på detta. Vad tror du om att toppen på 1762 istället är våg 1 och att vi nu ska ner till ca 1600 för en 2:a. Då har vi 5 fina vågor upp till 1762 med en förlängd 5:e våg istället :-). Tacksam för din syn på detta!
    Mvh
    S-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - tackar för input - den räkningen är möjlig rent EWT tekniskt, om den är riktig med en lång 5:e så tenderar rekylen att vara mer djup, mer troligen i så fall till din 4;e våg på 1574. /roasan

      Radera
  2. Tackar Roasan...tåget rullar på :)
    Jag skrev i "inför torsdag" där jag är nyfiken på din syn på SSAB B. Skulle uppskatta din åsikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - SSAB har jag i större våg 1 och 2 och är i större 3 med en sekundärtrends 1 och 2:a samt nu troligen en tertiärtrends 1 och 2:a - för bekräftelse ska 22,60 hålla och 26 brytas upp./roasan

      Radera
    2. Tack för svar. Får hålla koll på 26 kr :))

      Radera
  3. Hej Roasan, tack för dina analyser. Jag har en fundering kring C-3. Finns det en möjlighet att den faktiskt inte är inne än och att vi nu befinner oss i våg 5 i dess subtrend?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den räkningen möjlig, tror att Caldaro hade en sådan räkning för DAX, innan han gick bort. /roasan

      Radera
  4. Så vad du säger är att det är dödligt att ha en sådan räkning 😜

    SvaraRadera