söndag 17 november 2019

OMX30 inför veckan

4 kommentarer:

  1. Tack!
    Skulle vart uppskattat om du delade med dig vad du har för ev räkning på Swedbank. SEB m.m.

    Mvh patrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Patrik - Generellt ser det ut som om de 4 stora ska göra en lägre botten, innan de kan dra iväg i en ny BULL trend.
      Tre-ställiga rörelser upp så långt, men kan ändras om de drar iväg upp.

      Swebank har jag ju sagt tidigare att jag vill ha ner till runt 100-110 området innan uppgång, men 120 kan hålla, idealiskt är dock 100-110, helst då med en + div. på dygn.
      Samma för SHB där ett brott ner av 86 ner mot 73 vore idealiskt.
      Nordea lite mer BULLish med botten på 57,20 - kan den nu impulsera upp, så är det klart BULLish, annars en till lägre botten på den också.
      SEB är den som jag har i BULL sedan tidigare, men testas nu såklart. Håller 80 är den fortsatt i BULL, MEN bryts 80 ner växlar den till BEAR, som de andra, och bör ner mot 64-70 nivån innan en mer långsiktig uppgångs fas kan ta vid, sen är frågan om man söker en absolut botten - har personligen börjat skala in mig i Nordea, lite försiktigt, med risk att vi ska ner ett bit till, allt beroende på vilket tidsperspektiv man tradar, jag kör mer swing och position./roasan

      Radera