söndag 1 juli 2012

OMX30 - inför veckan

Häftiga rörelser inför Q-avslutet. Frågan är såklart om det var en urblåsning inför Q-avslutet eller en signal om trendväxling ? Stock indikatorn på vecko och dygnsbasis har vänt till tydligt stigande, så de säger trendväxling till BULL, medan min vågtolkning fortsatt säger BEAR. Månadscykeln med toppar i början på månaden (nu också q-skifte) säger att en urtoppning ska ske nu i kommande vecka.

OMX30 - BEAR:

Jag har justerat vågräkningen för OMX30 från BEAR FLAT till BEAR ZIGZAG, då jag anser att zigzag mönstret ser mer troligt ut räknat från Jan 2011. För OMX30 räknat från 16:e Mars toppen (B) innebär det ett förväntat mönster om i-v till a (4:e Juni). b och sedan 5 vågor ner och inte som tidigare 1-5 vågor ner från B. Om det är riktigt så söker jag nu ett b för OMX30, som i sig ska avverka a-b-c till detta b. OMX har gjort a och b i denna rörelse och Fredagens uppgång var våg 1 av 5 för att avsluta c.et.

Det innebär att toppen från 16:e Mars kan utmanas med ett b-vågs rally. b-vågen kan vara kraftfull och till och med bryta tidigare topp utan att våg mönstret förstörs. Men i och med att det är en zigzag mönster så räknar jag med att tidigare topp vid 1128 håller och att OMX30 ska genomföra fem vågor ner efter denna urtoppning, ner under 833 (A).

BULL alternativet är att botten den 4:e Juni är en 2:a för vidare uppgångar över tidigare toppar. Med fredagens uppgång och vändningen i stock, får man försöka vara lite mer objektiv och syna alternativen, men än hur jag försökt räkna från den 4:e Juni med BULL glasögonen på, så kan jag inte få ihop det till en impulsvåg, utan det är relativt klart att det är en korrektiv rörelse med överlapp mellan toppar och bottnar a-c.





US - INDEX:

Nu har jag enbart DOW i BULL och Nasdaq samt S&P 500 i BEAR. Anledningen är det korrektiva mönstret efter den 1:e Juni. Det innebär att kampen mellan BEAR och BULL nu är reducerad till endast två alternativa våg tolkningar. DOW med sin fortsatta BULL trend, där jag sätter botten den 4:e Juni till lilla a, söker b och sedan ett c HÖGRE än 11207 botten från 25:e Nov, medan S&P och Nasdaq ska ner under tidigare bottnar. Om korrekt så har samtliga index enbart kvar att toppa ur 3:an, ge en 4 och avlsuta med en 5:a i tertiär trenden.








Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar