söndag 8 juli 2012

OMX30 - inför veckan

Inte så frekvent uppdaterad nu under sommaren, men en veckouppdatering för OMX30 ska jag hinna med.

Som förväntat fick OMX30 en topp under veckan, OMX30 kom in på 1048 den 5:e Juli, därmed följs månadsmönstret. Frågan är såklart om det är toppen för rekylen upp sedan bottennoteringen den 4 Juni på 941, eller om tjurarna har mer att ge.

Kikar jag in våg mönstret sedan den 4:e Juni så kan rekyl toppen mycket väl ha fallit in, i alla fall utifrån nivå målet, dock kan tiden ge en fortsatt uppgång, i alla fall fram till mitten på Juli (15-16:e 4 månader från toppen). Bara att avvakta vilket av dessa storheter som har mest att säga till om.

Kikar jag in vågtolkningen så söker jag en topp för primärtrendens b-våg (svart), från botten den 4:e Juni ska OMX30 avverka en a-b-c rekyl i sekundärtrenden (Röd), a och b är genomförda och frågan är om c är avklarad via toppen den 5:e Juli på 1048 ? Jag tolkar det hela som om det är en b-vågs topp och om riktigt så ska OMX30 nu genomföra 5 vågor ner till en botten under 833 från 23:e Sept 2011. Bekräftelse fås när 1015 bryts ner (för då kan inte röd a vara en 1:a för ett bull scenario). Fortsätter dock OMX30 upp efter denna månadseffekts topp så får inte 1128 brytas runt mitten på Juli för att huvudscenariot fortsatt ska gälla.

Lycka till,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar