torsdag 15 november 2012

OMX30 - inför fredag

OMX30 fortsätter ned i sin fallande sekundärtrend. Tidsmålet är passerad och tydligt är att denna rekyl längre än jag räknat med i tiden. Dock har OMX30 fortsatt inte kommit ner till nivå målet om 1010 - 1030, eller lägre, men högre än 940. Stock S indikatorerna på dygn och veckonivå är fortsatt inte bottnade, även om de nu börjar komma in till målområdet, under 20, men där kan de ligga ett tag, det intressant är när de vänder upp igen över 20, helst med en pos. div. med kurs grafen.

Det som förvånar mig lite är att nedgången varit lite utdragen eller seg, med flera ryck upp som man har kunnat tolka som vändningar om man inte använder en bekräftelse nivå. Lite som om index ska ned men relativt många ser en kommande uppgång och vill inte riktigt ge upp och låta index falla.

Men med oro i mellanöstern kombinerat med osäkerheten i US (Obama höll ett svagt tal tycker jag) samt the never ending story inom EU med strejker istället för hårt jobb, så kanske oron kan öka lite till så att Index får bottna ur ordentligt, för en vändning upp.

Anyway, som jag sagt många gånger, tålamod och ingång på bekräftelse upp, tills dess sker så kan index fortsatt falla, så länge som sekundärtrenden är fallande.

Jag har gått igenom våg analysen igen, med flera olika alternativ mot varandra och jag kan inte komma fram till en annan våg tolkning än den jag har haft. Så huvud scenariot med en våg 1 topp den 14:e gäller fortsatt och jag söker därmed fortsatt en våg 2 botten för sekundärtrenden inom nivå området 1010 - 1030, eller lägre, ända ner mot 940 utan att den bryts, om nu oron skulle eskalera ordentligt. Antal vågor sedan toppen är nu 6 och vi är i avverkningen av den 7 (dubbel), som jag siktar på är en avslutande våg, men vågorna har mer att ge om den 7:e inte är en botten och OMX30 har utrymme att göra en trippel (11 vågor), så tålamod och bekräftelse.

Lycka till,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar