onsdag 24 februari 2016

OMX30 - inför torsdag


2 kommentarer:

  1. Hallå,

    Jag är en nybörjare, men gillar att titta in här på morgonarna och se vad du tror och försöka lära mig.

    2 korta frågor:
    När du sätter ut ett a eller b med frågetecken så där, menar du att du förväntar dig att b kanske ska ner dit du placerar den, eller att b antagligen är klar och vi förväntar oss vändning?

    Samt, har du någon länk på lager där man kan läsa på om a, b och c samt om eventuellt färgerna har någon betydelse?

    Mvh,

    SvaraRadera
  2. Hej Fovea,

    Det beror lite på ? innebär bara att den vågformationen inte är bekräftad - ibland tror jag den är inne och söker bara bekräftelse - andra gånger kan de visa på flera alt. räkningar som är rel. lika i sannolikhet, aslternativt sätter jag ut ett målområde med vågen jag söker och ? -

    Att läsa på om a-b-c gör du bäst i Elliotts bok "nature of law" eller Frost & Prechters bok " Elliott Wave Principle".

    De färger jag använder är

    SupeCykel - BLå versaler 12 stl
    Cykel - Blå versaler 12 stl.
    Större Våg - Blå versaler 10 stl
    Primärvåg - Svart versaler 10 stl
    Sekundär trend - röd små 9 stl
    Tertiär trend - blå små 8 stl.
    Minut trend - grön små 8 stl
    Micro - lila
    Nano - orange

    /roasan

    SvaraRadera