tisdag 9 februari 2016

S&P500 - inför tisdag


2 kommentarer:

  1. Hej Roasan.

    Som nybörjare så undrar jag om du eller kanske någon annan som följer dig, kan hjälpa mig att hitta kunskapen till hur jag läser/ mäter ut a och b vågor. Jag får inte grepp om hur du får fram vågorna i ovan inlägg och jag har inte hittat informationen på någon annan sida heller. Vore tacksam för hjälp.

    Tack för en bra blogg

    //J

    SvaraRadera
  2. Hej Anders,
    Bra böcker att plöja är
    - "Nature's law" av Elliott själv - går inte in specifikt på relationer mellan a-b-c, men väl fib relationer generellt mellan vågor och karaktären på olika typer av korrektioner. Kika igenom noga avsnittet om de olika sub trenderna och hur de förhåller sig till varandra, med alternering i samma trend.
    - Ett annat "måste läsa" är "Elliot Wave Principle" där går Frost och Prechter in mer på relationer mellan vågor baserad på lite mer tidsanpassad analys. Klart bra och en bra grund att så på för att själv tillämpa på "sina objekt". Men sedan blurrar de till just rekyler med egna tillägg, som behovet av W,X Y benämningar - behövs inte alls enligt mig, enbart att följa de olika sub-trenderna i a-b-c, precis som i impulser och som originalet säger/roasan

    SvaraRadera