lördag 27 april 2019

OMX30 inför veckan

7 kommentarer:

  1. Hej Roasan!

    Intressant video som vanligt. Jag undrar som EWT-nybörjare om inte vi fortfarande kan vara inne i C-3 vågen i OMXS30 och haft en sidledes överlappande IV-våg, typiskt för 4:e vågen grund och sidledes utdragen. I såfall påbörjades V vågen vid årsskiftet och vi har inte en förlorad V våg i C-3, utan vi får en högre V våg nu och vi skapar C-3 just nu vid toppen som kommer.

    Som sagt för mig som kan mycket om klassisk TA men är nybörjare på EWT-vågor tycker jag att det ser mer ut som jag tycker 5-vågor upp "brukar" se ut. Kanske du som mycket kunnig i EWT då får huvudvärk och att det skulle bryta mot diverse regler i EWT men för en amatör som mig när jag zoomar ut OMXS30 ser det mer ut som 5-vågor upp.
    Då kommer den kommande rekylen vara en C-4 ner, vart kan den tänkas ha optimalt målområde på OMXS30?

    MVH

    EWT-nybörjare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - visst är det möjligt - som vanligt får man jämföra olika alt, och det finns nästan alltid det som talar mot och för ett visst scenario.
      För mig är dock impulsrörelsen för verkstad (INdustri sub index) den övervägande faktorn, krävs mer eller mindre en kollaps i Finans sub index för att få till en lägre botten för OMX30 jmf. med dec botten. Det som talar för ditt scenario är rörelsen i Asien, som fortsatt inte är övertygande BULLish, medan US är klart BULLish.etc..../roasan

      Radera
  2. https://m.youtube.com/watch?v=QYh6mYIJG2Y

    SvaraRadera
  3. Vore kul om du kunde gå igenom lite enskilda aktier, bl.a. Dometic Group som du så fint tipsade oss om tidigare
    👍

    SvaraRadera
  4. Ta gärna med SSAB B med tanke på verkstad. Var 24 kr C2 botten?

    SvaraRadera