torsdag 17 september 2015

OMX30 - inför fredag


3 kommentarer:

  1. Hej Roasan!

    Tänkte "tracka" dig vidare å fråga om brenten. Jag trodde ju liksom dig att vi hade avklarat 1-2 och nu hade börjat på 3:an. Och i den kunde jag under gårdagen läsa ut 1-2 och en impulserande 3 som gick upp till cirka 50,3 sedan trodde jag att vi skulle gå ner för en 4 för att slutligen göra en 5 våg i en 1 som i sin tur ligger i 3:an enl ovan.

    Så verkar ju inte vara fallet. Då återstår ju egentligen två alternativ:

    Ett: 50,3 som vi såg igår var egentligen 5 vågen för en 1 i våg 3 (1 var ju cirka 54 & 2 cirka 46). Så nu inväntar vi vart 2:an i våg 3 ska bottna. För modligen FiB 61,8=48,3 alt FiB 76,4=47,8.

    Två: vi är inte färdiga med den större vågen 2 ifrån våg 1 (som var på cirka 54). Du skrev ju att vi avverkat 7 vågor ner. Då kan vi ju ha 4 kvar för att få totalt 11 och således komma ner till den nivån (45) som du talade om i helgens video.

    Vad tror du är rimligast? Eller är jag kanske till och med helt ute och cyklar med ovanstående?

    SvaraRadera
  2. Hej Marcus, dina två alt. är det som det handlar om just nu - så inget cyklande.
    Alt1 - borde dra iväg vidare upp om det är riktigt, men det gör den inte.
    Alt2 - Tyder mer på att 45 måste nås först.

    Men nu med FED och lite mer fundamenta så ska man nog coola sig lite för de kortare vågorna, de kan svänga en del - så för min del ser jag som alt.1 så länge som 47 håller (oavsett de korta mönstret) bryts 47 är det 45 som gäller. /roasan

    SvaraRadera
  3. Tack Roasan! Ska bli spännande att se hur Fed gör ikväll. Och ännu mer spännande att se hur marknaderna tar beslutet!

    SvaraRadera