lördag 19 september 2015

OMX30 - inför veckan

2 kommentarer:

  1. Tjena Roasan,

    Jag kikade lite på SSAB. Går det, enligt dig, att få in en räkning i aktien med en supercykel topp vid 2007 kring 270kr för att nu söka en supercykel botten kring dagens nivåer runt 30kr? Ibland inflikar du spännande fundamenta som talar för & mot bolag (låg ränta kapar bankernas marginaler medan de ökar verkstadsbolagens), har du någon liknande för ett bolag som SSAB?

    Som vanligt, tack för den, i mina ögon, bästa aktiebloggen!

    Hälsningar,
    Daniel W

    SvaraRadera
  2. Hej Daniel - tack för tipset om SSAB - har en analys som legat i träda, där en ingång bör ha bra R/R när den närmar sig -98 års nivå om 19 SEK och då utifrån en position trade. Våg analysmässigt ligger den helt klart mot en SC botten med en topp 2007.
    Det intressanta är att den nu har en fem vågors rörelse ned (c i någon delsekvens) från 46, jag tolkar det som ett sekundär c, om det är riktigt kan det finnas en a-c rörelse kvar efter att detta ben är klart, likväl som hela rörelsen kan vara klar om den inte sub indelar sig, men området mellan 19-27 börjar i alla fall jag kika efter en vändnings formation. SSAB har en pos. div. nu på dygn i stoch också .. vilket man bör gå på om man har koll på sin S/L i fall en elimineras. Fundamentalt har jag inget direkt att tillföra, annat än att världsekonomin fortsatt befinner sig i deflations cykeln som torde närma sig sitt slut, men då pratar vi om cykler som kan variera på något/några år.........Lycka till/roasan

    SvaraRadera