onsdag 23 september 2015

OMX30 - inför torsdag


4 kommentarer:

  1. Hej Roasan,

    Säg till om tycker jag ställer för mycket frågor. Man kanske bara ska begrunda dina grafer och bege sig. Men här kommer en till.

    Får du till en 1-2, 1-2 rörelse ner från 1432.35 (kikar på investing.com nu och ibland sitter inte staplarna på punkten, men DH syftar jag på)? Det har jag måttat in nu i eftermiddag, alltså möjligt en förlängd 3:a i 5:an ner. Vad tror du?

    Tack för uppdateringarna av bloggen, grymt uppskattade, och tack för alla svar!

    Hälsningar,
    Daniel Workinn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Daniel, fråga på du bara - som jag tolkar det är 1432 en 4:a i avslutande minut c, efter den antingen en 1:a i 5:an eller 5:an klar på 1421, men lutar åt 1:an i avslutande 5:an i avslutande c - så kan inte vara mycket kvar om riktigt./roasan

      Radera
  2. Hej IGEN..

    En till fråga nu när vi närmar oss målet. Kan våg 5 vara längre än våg 3? Jag vet att du pratat om att antingen våg 1/3/5 ska/kan vara förlängd (verkar som 3 var det i detta fal då den var 50p jämfört med 1:ans ~10p).

    Om våg 5 inte kan vara längre än våg 3 och vi satte våg 4 på 1532.50 så begränsar vi oss på nedsidan till max 1382.50, stämmer det? Dvs en range på 1417/1382.50 för botten på denna rörelse ner. Korrekt?

    Sen kan jag bara flagga att Sandvik börjar bli väldigt intressant. Ser ut som vi ska få en flat på 70 eller någon krona billigare (falsk brytning av 70). Så du & alla intresserade kan hålla koll på den i dagarna nu!

    Hälsningar,
    Daniel Workinn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - om 3:an är längre än 1:an så kan 5:an ta vilken längd som helst - grundare än 3:an eller förlängd - så 1421 kan vara botten, eller bara en våg 1 i 5:an ....som det utvecklar sig verkar OMX30 inte komma särskilt djupt i detta avslutande c:et, men men som sagt den kan vara förlängd, men ser mer ut just nu som att 1405 - 1390 är området..../roasan

      Radera