söndag 16 december 2018

OMX 30 inför veckan

7 kommentarer:

  1. Hej och tack för analysen!
    Jag har grunnat en del på hur du tänker kring den sista vågen i C-vågen. Hela C-vågen börjar fint med en 3a ner och en 3a upp, som avslutas 2018-08-29. För att denna korrigering ska fullbordas korrekt som en flat måste vi väl ha en impuls ner? Men du ritar istället in en A-B-C formation, vilket skulle få hela våg C att bli 3-3-3.

    Här är min tolkning för att C-vågen ska bli en flat: https://invst.ly/9is2h

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus - inte helt lätt med vågtolkningen i BEAR trender, men min vy är att det är mer vanligt med sub indelning av de olika trenderna även i BEAR såsom i BULL. Med andra ord att du får en serie av a-b-c och först i det sista c:et får du en avslutande impuls med 5 vågor. Om jag tolkar din räkning riktigt, som är möjlig, så vill du ha en mer rak räkning utifrån primärtrenden, det är möjligt men mer ovanligt och enligt mig ser det lite krystat ut, men som sagt möjligt.
      Jag ser fem fina vågor ner till sekundärtrends a, därmed en sub indelning, om riktigt, sen ytterligare en till tertiärtrenden osv, frågan är om vi ska ner till minuttrenden också innan vi får en avlsutande fem vågors rörelse? vet ej om det sker, här använder jag Stoch S som hjälp för att med lite större sannolikhet se om sub indelningen är klar och såklart om vi får en vändningsformation, med impuls upp. /roasan

      Radera
    2. Stort tack för svar och för att du tar dig tid till att förklara hur du tänker. Jag förstår vad du menar men ändå inte riktigt :). Jag tänker mer att efter en impuls ner till sekundärtrends a, en trea upp till sekundärtrends b (enligt din räkning), måste vi få slutlig impuls för att få en zigzag. Istället för att leta a-b-c vill jag då leta 1-2-3-4-5. Men jag tror att mina frågor kommer besvaras under resans gång. Det ska bli spännande att se hur du ritar ut den slutliga primärvågs c.

      Radera
    3. Du är på rätt väg :-), ibland krävs det lite tålamod. Med sub indelning - kan den avslutande 1-5 dröja lite, fortsätt på din linje och se hur denna sekvens avslutas, jämför med andra vågor också, ex. stora A etc. - kika in US just nu, typisk sub indelning enligt mig - men viktigast fortsätt att Analysera - Tillämpa - Justera och bli vän med vågorna ;-) – stämmer inte en snabb 1-5 avslutning, sätt då ut a-b-c – stämmer snabb 1-5 gå på det etc. men jämför alternativen. /roasan

      Radera
  2. Stort tack Roasan! Hoppas att du har haft en bra helg och lycka till med tradingen i veckan.
    Med vänlig hälsning

    SvaraRadera