lördag 29 december 2018

OMX30 inför veckan

22 kommentarer:

  1. Stort tack för att du delar med dig av din gedigna kunskap! Alltid ett nöje att höra dig.

    Om vi nu antar att sekundärtrends A är inne. Hur skulle du beskriva sekundärtrends A med siffror, dvs 5-3-5 eller 3-3-5? För mig blir räkningen 5-3-3 vilket ju inte är en korrekt korrigering ( https://invst.ly/9n8lr ). När vi pratade senaste handlade det just om detta och hur den färdiga vågen skulle se ut.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus - inte helt säker det är sekundärtrends A, kan lika gärna vara minut A-B-C, vi ska få se, i så fall en något lägre rekyl upp för en ny botten, enligt mig har vi en extended flat till P-A - a-b-c till P-B och 5 vågor i c:et till 1450, (3-3-5) därefter en sub indelning då rekylen ner fortsätter med en möjlig zigzag till lägsta 1378, om riktigt kan den vara klar där men skulle vilja se ytterligare en sub indelning för mer ideala niver. Om riktigt så är då "bara frågan" vad det är för färg på denna avslutande rörelse ner /roasan

      Radera
    2. Då förstår jag hur du tänker, 3-3-5. Känns lite pinsamt att jag inte tänkte på det själv, men jag var helt inställd på att 5an var början på en korrigering och inte slutet.
      Tack och gott nytt år!

      Radera
    3. Jag ritade in detta som IEW då jag inte riktigt är med på definitionen av "subindelning". Vi har alltså en fullbordad korrigering (3-3-5) från 2017-11 till 1450. Denna våg sätter jag som ett W. https://invst.ly/9nfek

      Är det korrekt?

      Radera
    4. Verkar riktigt - jag kör dock inte med EWI W och X etc ;-) /roasan

      Radera
  2. Tack för all hjälp Roasan, önskar dig ett Gott Nytt År! Mvh

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot när du kör en video om enskilda aktier igen. Och om du då hade lust att ta med Ratos så vore det uppskattat (eller om du skulle vilja skriva några rader om den här)?

    Annars kan jag inte mer än tacka för dom fyra åren jag följt dig! Det har varit ett nöje och jag ser fram emot många fler år och inlägg!
    GOTT NYTT ÅR på dig!!

    Med vänlig hälsning,
    Marcus

    SvaraRadera
  4. Tack för det här året! Gott Nytt År!

    Har sannolikheten för en djupare nedgång för OMX30, ökat enligt din mening? Med tanke på the angle/slope of the decline, eller andra iaktagelser.

    Vänliga hälsningar
    Pivot

    SvaraRadera
  5. Hej Pivot, nej snarare tvärtom :-) - rörlsen ser harmonisk ut och många aktieslag och världsindex stödjer räkningen so far. Indikatorer nere på snart helt ideala nivåer etc. BAra detaljer för de mindre trenderna kvar. Dessutom börjar media svänga och nu och går fler och fler "experter" ut och talar om BEAR marknad och längre nedgångar, då är en botten nära :-) /roasan

    SvaraRadera
  6. Gott nytt år Roasan och tack för detta år!
    Med vänlig hälsning

    SvaraRadera
  7. Tack, Roasan!
    Håller med om media/experter:-)

    SvaraRadera
  8. Har du en uppdatering för råvaror på g? Skulle gärna höra vad du ser i korten för silver under nästa år! Gott nytt år och tack för en bra blog!

    SvaraRadera
  9. Ja, råvaror skulle vara trevligt att få din analys på.

    Det ser ut som det inte är så mycket kvar på den här rörelsen upp för Guld/Silver, Bulltrap ?
    Bra köpläge Q1/Q2 2019 ?

    Lycka till alla :-)

    SvaraRadera
  10. Gott nytt år Roasan och stort tack för detta år!
    Med vänlig hälsning Nicklas

    SvaraRadera
  11. Hej! Tack för alla många superbra analyser utifrån ett EWT-perspektiv.

    Men... Undrar personligen en hel del om det kanske skulle kunna vara så att (trippel) toppen under 2017 kanske ändå betyder ngt på längre sikt?

    Typ Fördel för Bear under ganska många år framåt?

    Du verkar se UPP för exvis omx för många år in i 2020-talet.

    Jag ser precis tvärtom...

    Detta är ju typiskt EWT flera outcomes är möjliga.

    Men...How about a giant ABC från toppen i slutet av 2017?

    Då har detta bara startat.

    Hur ser du på detta?

    Tack Roasan.

    Katarina



    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej - din tolkning är vad majoriteten av EW analytiker har ;-) grunden i min tolkning är att vi har startat en ny 16 årig tillväxtfas med låg inflation, den har tickat in efter en deflations fas, sedan Dow startade, visst kan denna rekyl bli mer utdragen men långsiktigt BEAR, nej då måste 1241 brytas ner och DAX måste bryta ner 8100 området, möjligt såklart, men ser det som mindre troligt. Skulle det dock ske ser jag 2015 toppen som en 1:a i C-3, vilket ger området runt 1000 som ett målområde för en 2:a. /roasan

      Radera
  12. Öh just de ja.. GOTT NYTT ÅÅÅÅÅR!!!!

    Katarina och Hugo Da Cat

    SvaraRadera