fredag 7 juni 2013

OMX30 inför veckan

OMX30 öppnade veckan starkt till en ny topp på 1223 under måndagen. Dock var den toppen lägre än tidigare toppar på 1246 respektive 1258. Därmed bekräftas den kortsiktig sjunkande trenden.

Enligt min våg analys ska OMX30 fortsätta ned under några veckor till, innan den stigande primärtrenden ska ta OMX30 till nya års högsta nivåer. Utgångspunkten för denna analys är att tidigare P1 topp på 1127,5 håller i denna nedgångsfas. Bryts denna nivå ned väder jag min nuvarande BULL tolkning till BEAR på medel och lång sikt.

Med utgångspunkten att primärtrenden är stigande så förväntar jag mig en lite längre och djupare rekyl nu under juni till en P4 botten, innan den stigande primärtrenden åter tar över och ger OMX30 nya års högsta noteringar. Jag utgår då från att OMX30 gjort en P3 topp på 1258 den 22:e maj och att rekylen ska genomföras i en sekundärtrends (röd) a-c våg till P4 som ska vara högre än 1127,5 och idealiskt runt 1140 nivån.

I och med att 1200 nivån bröts ned i veckan så är P3 toppen bekräftad och en P4 botten är mest sannolikt att förvänta.

Går jag in mer på de korta cyklerna så ska då ett första ben ned (röd a) genomföras, med rekyl upp till sekundär trends B (röd b) innan ett avslutande ben ned, röd C ska avsluta denna rekyl.  Sekundär trend a kan vara klar vid botten på 1176, men mer troligt är att det finns en våg ned kvar innan det första benet ned är klart.

Hålller därmed min analys från förra veckan med att en P4 söks runt 1140 i en sekundär vågs rörelse om a - b - c (Röd).

Lycka till,











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar