söndag 15 april 2012

OMX30 - inför vecka 16

OMX30 fortsätter sin fallande trend. Enligt min tolkning av vågorna har OMX30 växlat till en bear trend efter toppen den 16:e Mars vid 1128. Jag sätter toppen till B och A till botten den 23:e Sept. 2011 på 833, som huvudscenario i och med brottet av 1030 ner.

Därmed söker jag ett C under eller lika med A på 833. Om OMX30 går ner hela vägen till den stigande 30 års trendlinjens botten kanal är nivån runt 680.

Våg C ska avverka 5 vågor 1-5 ner till målområdet. OMX30 är i avverkningen av våg 1 och har hittills genomfört våg i och ii och jag söker iii i området runt MA200, ca 1000 idag, rekyl till iv och ett avslut av denna fas med våg v ner och därmed våg 1 av de 5 i C-vågen.

Ovan huvudscenario bekräftas när och om våg 2 rekylen kommer in lägre än 1128. Slås 1128 ut på 24 H stängningsnivå är detta scenario felaktigt.

Kortare trender:

Sekundärtrenden: Fallande - Har avverkat vågorna i och ii, söker iii runt MA200, sätter 992 som mål. Tidsmässigt torde den komma in i början på veckan Tis-Onsdag. Rekylen till iv räknar jag blir mer "komplex" än vågen från i till ii som var rak. Beroende på "hur komplex" denna rekyl blir räknar jag med ett avslut av våg v (1) i slutet på April till början på Maj. Våg 2 i primärtrenden torde då komma in inom 40 dgr från den 16:e Mars, vilket ger mitten på Maj.

Tertiärtrenden: Fallande - Har avverkat vågorna (i), (ii), (iii) och troligtvis (iv), tog bort ? efter den fina vändningen vid andra fib'en i Fredags vid 1051.
20 dgr. från toppen den 16:e Mars ger den 18:e som reaktionsdag, så runt det datumet förväntar jag en urbottning. Allt får synkas med de kortare rörelserna, under veckan.

Lycka till,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar