lördag 27 juni 2015

$ och råvaror inför veckan


3 kommentarer:

  1. Tack för väldigt bra och tydliga videos!

    Några frågor bara från en som inte riktigt fattar ;)

    Brent:
    "Stochen" ner under 20 på dag innan vändning, men vill du även ha ner den under 20 på vecka (tänker likt OMX30).

    Och om C2 inte är det utan ett primär a. Borde inte det blå a? Och b? Du satte ut i videon egentligen vara ett rött a? och b? (sekundär) och sedan upp till ett rött c som är ett svart b (primärtrenden)?
    Vs.
    Eller menar du att det vi trodde var en C2 egentligen är ett större (blått) A?

    Fick inte klart för mig vad som gällde (och då kollade jag ändå om några gånger hehe). Säger väl en del om mig..

    Fortsatt trevlig helg på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker till lite själv nu gällande "stochen"-frågan. Kan det vara så att det har att göra med att i brenten så befinner vi oss i lägre trender (tertiär/sekundär) så då räcker det att gå under 20 på dygn i Stochen.

      Medans i OMX30 -vändningen nu nyligen så befann vi ju oss i en högre trend /primärtrenden och då vill vi se stochen under 20 på vecka?

      Radera
  2. Hej Marcus, riktigt du svarade bra :-) - kör stochen på 30 min för de kortare trenderna och på dygn för tertiär/sekundär och primär och högre på vecka. För Brent räknar jag inte med en förändring på vecka, den har dippat ned lite men räknar med att den ligger och kör >80 ett tag nu.

    Angående färgerna(trenderna) kan du har rätt, men jag vill se att scenariot spelar ut innan en ev. uppjusterning....
    ha det gott/roasan

    SvaraRadera