torsdag 18 juni 2015

OMX30 - dagens våg tolkning


2 kommentarer:

  1. God kväll Roasan!

    Funderade lite över hur dina tankar går. Nu har vi ju gått under minimi-nivån för att nedgången från P3 ska var uppfylld. Vi närmade oss målområdet (1505-1520) även om vi inte nådde ända fram. Och så får vi en candle idag med en lång svans i OMX30, och SP500 stiger. är det möjligt att detta var P4 vi såg idag? hur går dina tankar i lägen som dessa. Tänker vändningsformations-mässigt (ex candlen vi fick idag i OMX30). förstår givetvis att du låter marknaden visa vägen.

    Jag har ändå känslan att vi borde gå lägre. Det baserar jag dels på % på P1-P2 samt S3-S4. Sekundärtrendens C=A samt Teriärtrendens C=A även dessa på att vi borde gå lägre. Men när jag ser det som jag beskrev i föregående stycke så blir jag osäker..

    Får lite dåligt samvete som skriver hela tiden. Orkar du inte svara så förstår jag.
    Glad midsommar på dig, hoppas solen skiner ;-)

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar Marcus - vändningen idag kan mycket väl vara P4:a botten som vi söker, vi har passerat minimi nivån och reaktionen i US var relativt tydlig. Vi är inte på ideal nivå 1505-1520, men "tillräckligt nära" - vi har en positiv divergens på dygn, vi har en spik i grafen på dygn etc. Fortsätter US/OMX30 upp från gårdagens lägsta och bryter ett tänkt impulsmänster ned, (var nära sista minutrarna igår) så är vi där med en P4:a. US idag kommer att bekräfta, men jag är mer inne på DOW räkningen för US i och med dagens reaktion. /roasan

    SvaraRadera